dimarts, 4 de maig del 2010

Endevina quin dia he nascut...

Hola a totes i tots!

Avui us propose un joc matemàtic mitjançant el qual podrem endevinar el dia i el mes en què ha nascut qualsevol persona, per fer-ho utilitzeu la calculadora que es mostra a l'esquerra...

a. Pensa el número del mes del teu naixement i multiplica'l per 5.
b. Al resultat suma-li 7.
c. Multiplica-ho per 4.
d. Suma-li 13.
e. Multiplica-ho per 5.
f. Suma el dia del teu naixement.
g. Al total li restes 205.

I...surt el dia i el mes!

Vinga! us anime a que intenteu saber quin és el truc endevinatori, deixeu constància de les vostres operacions i, a més, podriem començar una col·lecció de trucs semblants...

5 comentaris:

  1. Hola!!!
    a mi no em surt el dia i el mes sino el mes i el dia :)

    Molt maco el bloc.

    Carles des de Verges.

    ResponElimina
  2. Hola Anna!!! Al final te passaràs a l'Internet, ja escrius i tot, jaja.
    Açò de l'endevinalla esta és massa fàcil:
    Si 'm' es el mes i 'd' el dia, tenim que l'operació que fas és:
    (((m * 5) + 7) * 4 + 13) * 5 + d - 205
    i simplificant arribem a
    100 * m + d
    per la qual cosa les centenes són el mes i la resta el dia
    Adéu!!

    ResponElimina
  3. Jo ja ho he endevinat, però te diré la solució quan tu em diguis la solució d'aquest problemet em planteja la meva calba: quan encara tenia cabells al cap els contava per saber-ne quants en tenia de mitjana. Vaig arribar a la conclusió de que en tenia uns 150.000. Desprès em vaig dedicar a contar els que em queien i vaig arribar a la conclusió de que en perdia 3.000 cada mes
    ¿Com puc calcular el temps que durava cada pèl en el meu cap?
    P.S. mirau com vaig quedar de tant de contar-los !

    ResponElimina
  4. EL RESULTAT QUE DONA ÉS EL MES I EL DIA. NO EL DIA I EL MES.

    CREC QUE HE CONTAT BE. LO DE LA CALCULADORA ÉS MOLT BONA IDEA.

    ResponElimina
  5. Sí, teniu raó, el resultat que apareix és el mes i el dia.
    Tià, ja tinc la solució al teu problema de cabells,hehe. I ho he d'agrair al meu amic Pere, sí, he fet trampa i m'ha donat ell el resultat!!!
    Suposant que els que naixen són el mateixos que cauen i que els que cauen són els més vells hem de fer una divisió per saber els mesos en què es renoven per complet tots els cabells: 150.000/3000= 50
    per tant la vida mitjana és de 50 mesos.

    Gràcies a tots per la vostra participació. I ara podeu continuar aportant jocs matemàtics fins l'altra activitat!!!

    ResponElimina