dimarts, 25 de maig del 2010

Un fil de música

Avui la cosa va de música i llengua... He triat uns quants grups d'arreu del nostre domini lingüístic, crec que és una bona manera d'acostar-nos a la llengua. Escoltant les cançons podem notar les diferències dialectals del català i, ja sabeu! la riquesa es troba a la diversitat!

Comencem pel bloc occidental:
EnVers són un grup de Lleida que musiquen poesia d'autors catalans, en aquest cas Així un núvol es fon de Màrius Torres:




Seguim amb dos grups valencians:

Soul atac són una formació d'onze membres, són gent d'arreu el País Valencià i fan jazz, soul, funk i rock... He enganxat un directe a Xàtiva del 2008, la cançó: Res. Ah! i si entreu al seu myspace podeu escoltar alguns temes del seu nou disc Mercat Negre.



I qui no coneix els Obrint Pas? doncs us diré que és un dels grups més populars que canten en català, són de València, ja tenen sis discos i han recorregut molts països d'Europa. L'exemple que he triat és un altre directe, canten la cançó Del Sud acompanyats de Miquel Gil.



Passem a l'altre gran bloc de la nostra llengua, l'oriental:

Manel és un grup de Barcelona, fan pop català i destaquen per les lletres de les seves cançons, així que escolteu, escolteu...



Seguint amb el català central no poden faltar Els amics de les arts, també són barcelonins i es caracteritzen per les seves lletres senzilles barrejades amb un toc d'ironia, crítica, originalitat i...



I per acabar la meva tria posaré una representació de ses illes

Antònia Font, aquest grup mallorquí tracten diversos temes, com ells diuen: "astronautes, viatges fabulosos, móns ideals, paisatges mediterranis inventats i vida domèstica", ara us deixo amb Wa Yeah...



I pel que fa a les Pitiüses, Projecte Mut són un grup que intenta acostar la música popular d'Eivissa i Formentera al públic en general. Jo tenc una enamorada



I bé, espero que us hagi agradat la selecció de música en català però, sobretot, que pugueu veure la riquesa de la nostra llengua.

2 comentaris:

  1. Hola Anna!!. Moltes gràcies per les teues visites al nostre blog, ara sóc jo la que comença a visitar el teu. Que boniques aquestes cançons!!. M'agrada molt obrint pas!!.
    Nosaltres estem molt ocupats preparant el fi de curs, han sigut 3 anys molt bonics amb els meus alumnes i això es mereix una bona despedida; es fan majors i pasen a primària.
    M'alegre molt d'haver tingut al teu nebot com alumne, és un sol de xiquet.
    Continua així mestra.
    una abraçada. Vicky

    ResponElimina
  2. Vicky! gràcies per la teua visita!!
    Ai, quina peneta et farà acabar amb els teus xiquets i xiquetes...però almenys continuaràs veient-los cada dia, no?
    I del meu nebot,hehe, no puc ser objectiva, per mi és el meu solet!
    Espere que el curs que ve també faces un bloc, m'agrada molt com ho fas!
    Un bes i mil gràcies!!

    ResponElimina